ІСТОРІЯ ЧОРНОЇ П’ЯТНИЦІ

Posted by

·

#Історії про те, що відбувається з людьми у день найбільших (не точно) знижок

Раз на рік світ колективно сходить з розуму. Це відбувається в останню п’ятницю похмурого листопада і її називають «чорною п’ятницею».

Цього року повністю з’їхати з глузду не дасть локдаун та вимоги вакцинації, які унеможливлять скупчення людей (а саме цим раніше й супроводжувалися чорні п’ятниці).

Але безумство перебазовується в онлайн, і онлайн-майданчики багатьох крамниць навіть напередодні цього так званого свята переповнені.

Звідки ж це все взялося і розповсюдилося зі швидкістю, не меншою за Ковід-19?

Народився всесвітній день розпродажів у США і був приурочений до Дня подяки, який там святкують у четвертий четвер листопада, тобто напередодні.

А термін «чорна п’ятниця» походженням із Філадельфії, де нібито й виникла ця назва як метафора до страшенних заторів автомобілів на дорогах, що виникали після Дня подяки.

Згідно з іншими версіями, ця назва прив’язана до бухгалтерії: мовляв, раніше, у докомп’ютерний період, збитки компаній позначали червоним кольором, а чорним – прибутки. А оскільки день розпродажу був неабияк прибутковим, тож і ставав чорним, а оскільки це п’ятниця – то чорною була вона.

Називають цей день і аферою століття, й підступами хитрющих маркетологів.

Але не все так просто. Насправді, згідно з дослідженнями західних вчених, люди «клюють» на купівлі цього дня ще й тому, що хочуть почуватися кмітливими. Тобто усвідомлювати: щось, що коштує дорожче, обійшлося їм дешевше.

На користь цієї теорії свідчать експерименти, які неодноразово проводились: коли торговельні мережі просто знижували ціни на товари – їх ніхто не купував, а коли вони супроводжували їх акціями зі знижками – люди враз це розмітали. І почувалися задоволеними, бо були переконані, що змогли придбати товар дуже вигідно. Чого б це не стосувалось – автомобіля чи пательні на кухню.

#Історія про те, як багато ще насправді ми про себе не знаємо!