Як запобігти перетворенню корисних чатботів на віртуальних шахраїв
Приватні компанії та урядові організації в усьому світі та в Україні зокрема дедалі активніше впроваджують чатботів у роботу зі своїми клієнтами. За дослідженням консалтингової компанії Gartner, на сьогодні близько 85% розмов між бізнесом та клієнтами здійснюються саме за допомогою цієї технології. Уже за п’ять років у кожного з нас буде з десяток цифрових асистентів, які знатимуть про нас більше, ніж дехто з наших родичів і друзів, прогнозують лідери індустрії та наголошують, що не слід зволікати зі створенням стандартів і законодавства в цій площині. Адже серед чатботів уже є тролі, серцеїди й аферисти.
Доки ви спите, ваш віртуальний помічник працює з вашим календарем і взаємодіє з інтерактивними пристроями, які є у вас вдома. Він розбудить вас тоді, коли найлегше прокинутися з огляду на фазу сну, і з розрахунком, що вам ще треба сходити в душ, зібратися, поснідати, дістатися на роботу й підготуватися до наради. Поки ви п’єте свою ранкову каву, віртуальний помічник інформує вас про погоду та останні новини, що стосуються ваших справ, нагадує про дні народження ваших друзів і рідних, радить, що їм подарувати, взявши до уваги їхні вподобання та ваші фінансові можливості.
Таким може бути ваш звичайнісінький ранок через кілька десятиліть, переконані в компанії Microsoft. Її керівництво сподівається, що ці електронні alter ego допоможуть нам стати кращою версією себе й отримати максимум користі з найціннішого ресурсу — часу.
До 2025-го в кожного з нас буде від 5 до 10 ботів, що поліпшать найрізноманітніші сфери нашого життя — від охорони здоров’я й транспорту до фінансових операцій і дозвілля, запевнив Йоав Барел — засновник і головний виконавчий директор Chatbot Summit. Цей захід збирає найяскравіші європейські стартапи, які використовують штучний інтелект (ШІ) і машинне навчання для вдосконалення чатботів, що працюють разом із персоналом та замість нього. Боти ставатимуть дедалі рентабельнішими й легшими в застосуванні, каже Барел, позбавляючи організації від необхідності утримувати власні кол-центри. Алгоритми допоможуть вирішувати проблеми клієнтів 24 год на добу сім днів на тиждень. Це саме те, чого сьогодні очікує кожен другий із них.
За дослідженням консалтингової компанії Gartner, на сьогодні близько 85% розмов між бізнесом та клієнтами здійснюються саме за допомогою технології чат-ботів
Керівниця відділу цифрового обслуговування Mercedes-Benz Нікола Ашофф розповіла, що нині близько 65% їхньої аудиторії замість чекати на гарячій лінії відповіді живого оператора віддають перевагу їхнім колегам-алгоритмам. Німецький автовиробник очікує, що цей показник зростатиме. Цьому задає тренд нове покоління. Дослідження Pew Research Centre показує, що міленіали сприяють поширенню використання чатботів. Для них спілкування з автоматизованою програмою для, скажімо, пошуку оптимальних рішень для подорожі є значно менш обтяжливим досвідом, ніж відвідини офісу туроператора.
Впровадження чатботів, на відміну від впровадження інших технологій, є доволі простим процесом. Найпримітивніші алгоритми коштують недорого й розробляються доволі швидко. В інтернеті можна знайти безплатні або відносно дешеві платформи, такі як Chattypeople, що створюють ботів спеціально для Facebook-акаунтів.
ЧИТАЙТЕ ПОВНУ ВЕРСІЮ ЗА ПОСИЛАННЯМ
https://m.tyzhden.ua/publication/240229

Автор Ярослава Куцай