#бізнес-історії
Останнім часом найвідоміші у світі мільярдери, ніби хижі птахи, активно ширяють космічними та навколокосмічними просторами. Що це – пошуки «здобичі», бажання відкрити незвідане, чи все разом? Але безсумнівним є одне – наша планета Земля зараз на старті нового для себе космічного туризму, який багато що змінить.
11 липня цього року в космос злітав Річард Бренсон – англійський підприємець, засновник корпорації Virgin Group, в якій розробляють літак для космічного туризму. Щоправда, сам він на злітну полосу з’явився на старому, доброму й надійному велосипеді. Піднявшись на висоту близько 90 км, Бренсон досягнув умовної лінії Кармана – межі між атмосферою Землі й космосом, яку 3 роки тому Міжнародна авіаційна федерація знизила до 80 км.
Вслід за Бренсоном 20 липня в космос піднявся Джефф Безос – найбагатша людина світу, американський підприємець, засновник компанії Amazon та власник аерокосмічної компанії Blue Origin. Він піднявся вже на трохи більшу висоту – 100 км, і перетнув лінію Кармана. У свої космічні компаньйони взяв людей 82 та 18 років, чим засвідчив: космічні польоти не матимуть вікових обмежень.
Тепер на черзі Ілон Маск, лідер і ще один стратегічний гравець у сфері підкорювання космосу. Під світлинами, де він стоїть босим поряд із Бренсоном напередодні космічного польоту останнього, і які на кшталт космічного пилу розійшлися світом, йдеться про його майбутній вояж на кораблі компанії Бренсона. Такий корабель на кілька хвилин виводитиме туристів у космос за 250 тисяч доларів при бронюванні квитків сумою в 10 тисяч доларів, і вже начебто зібрано 80 млн доларів від продажів.
Загалом у планах Маска – налагодити надшвидкі комерційні рейси між віддаленими столицями світу, та започаткувати тури навколо Місяця й на Місяць, в тому числі й колонізаційні польоти. Маск навіть прогнозує, що ціна суборбітального польоту на ракеті коштуватиме з часом стільки ж, скільки й подорож літаком у бізнес-класі.
Всі ці три людини представляють три провідні приватні космічні компанії світу, які займатимуться космічним туризмом. І те, що їх кілька, а не одна, дає підстави сподіватись на конкурентність цін.
Але вже є список людей, які готові здійснити комерційний туристичний політ у космос навіть за такими високими цінами: кількість охочих нібито перевищує 600 осіб. Серед них є й українці, наприклад, міський голова Дніпра Борис Філатов, згідно з повідомленням у пресі, купив квиток в космос у 2009 році за 200 тис доларів.
Тож цілком можливо, що з розвитком космічного туризму одного чудового дня й інші наші політики та можновладці, тряхнувши гаманцем, під захоплені погляди свого населення зможуть також відправитись у космос 🙂
Одне очевидно: ми з вами живемо в цікаві часи, до яких людство йшло не одне тисячоліття.
Автор Тетяна Терещенко