#бізнес-історії
Пандемія вдерлася до нашого життя дуже неочікувано, докорінно змінюючи звичну реальність. Сидячи вдома й спостерігаючи за статистикою, нам хочеться одного: аби карантин швидше закінчився і всі ми повернулися до нормального життя. Але треба визнати, що насправді реальність вже ніколи не буде такою, як колись.
Нові пандемічні тренди виникають із шаленою швидкістю. IТ-сфера – одна з тих небагатьох, кому сувора карантинна реальність дала друге дихання.Майже в одну мить наша буденність та звички перенеслись в онлайн – дистанційна робота, віддалене навчання, віддалені розваги. Якщо раніше всіх лякав штучний інтелект, нейромережі, віртуальна реальність та інші новітні технології, то завдяки карантину все це поступово почало з’являтись у домівках звичайних людей.
Тренд 1: smartcleaning
Найбільш очікуваним трендом сьогодення є smart cleaning. У часи пандемії люди особливо схвильовані станом своїх домівок. Експерти прогнозують, що цей тренд, швидше за все, протримається ще довго, на відміну від тимчасової популярності антисептиків, яка піде на спад відразу після подолання пандемії.
Великі компанії вже розглядають нові рішення, що дозволять проводити максимально якісну фільтрацію повітря в приміщеннях, адже вже майже в кожній другій квартирі є, як мінімум зволожувач повітря і санітайзер.
Найсучасніші прилади працюють на сенсорних технологіях і з залученням ІІ – сканування приміщення допомагають підібрати оптимальний рівень очищення повітря і зволоження, а управління здійснюється через додаток. Більшість офлайнових рітейлерів також придивляються до нової моди – після пандемії їм доведеться створювати умови, які дозволять відвідувачам відчувати себе в безпеці.
Тренд 2. shop-streaming
Тенденція об’єднання онлайн-трансляцій та електронної комерції виникла ще до пандемії, але саме карантин дав їм той самий останній поштовх. Одним із перших подібну практику запровадив китайський інтернет-магазин Taobao, а деякі InstaShop почали проводити цілі покази за допомогою стрімінгової функції Instagram.
В Amazon також почали розробку сервісу нового покоління, що збільшить показники залученості та взаємодію з покупцем. Сервіси онлайн-шопінгу повільно трансформуються в місце, де клієнт не лишень може зручно здійснити покупку, а й оперативно поспілкуватись з продавцем.
На тлі поширення коронавірусу світові будинки моди були змушені перенести свої презентації колекцій в онлайн-формат, деякі влаштували стрімінг-сесії з демонстрацією виробництва. Згодом виявилося, що система see now – buy now відмінно працює в часи карантинних обмежень й користується неабиякою популярність серед клієнтів, особливо якщо передбачена можливість швидкої доставки.
Тренд 3. medicalbot
Під час пандемії популярністью користуються не лише онлайн-консультації лікарів. Нові умови дали поштовх для розробки всіляких діагностичних ІІ-систем і чат-ботів. Нейромережі навчають розпізнавати перші ознаки захворювань, а багато клінік нарешті удосконалили інструменти обміну даними в онлайн-діалозі «лікар-пацієнт».
Зрозуміло, що такий тренд ніколи не зможе замінити вже такої нам звичної очної консультації з лікарем. Але таке нововведення має ряд потенційних плюсів: медична допомога стане доступнішою, боти зможуть вчасно виявити підозрілі, небезпечні симптоми, рятуючи життя, й найголовніше – це допоможе дещо розвантажити графік лікарів.
Тренд четвертий: virtualtravel
До пандемії віртуальні подорожі вважалися більше сублімацією, ніж можливістю побачити щось нове. Але режим вимушеної самоізоляції все змінив: позбавлені можливості реального візиту до того чи іншого місця, люди почали частіше користуватись можливостями віртуальної реальності, вбачаючи в цьому непогану заміну й інструмент для отримання вражень.
Багато туристичних компаній вже випустили віртуальні тури, де за допомогою онлайн-панорам і VR-інструментів можна побувати в будь-якому куточку землі, запустивши інтернет-тренд подорожей у кріслі. Музеї, позбавлені джерела доходів, також долучились до цього, створюючи віртуальні екскурсії за допомогою панорам . VR стає все більш доступним та звичнішим для кожного з нас.
Тренд п’ятий: mentor’sscreen
Індустрія онлайн-освіти непогано себе відчувала з часів створення UoPeople – першого в світі інтернет-університету. Але довгий час це залишалось непоміченим. Адже тренду на онлайн-освіту ще не було, а в суспільстві панувала думка про те, що лише очне навчання дає справжній ефект. Карантин і вимушене переведення шкіл та університетів на віддалене навчання назавжди змінили наше відношення до онлайн-навчання.
Особливою популярністю користуються приватні репетитори і тренери. Багато світових компаній, незалежно від роду їхньої діяльності, активно розробляють онлайн-інструменти для навчання співробітників та клієнтів , а кількість батьків, які ухвалили рішення про повний перехід на онлайн-освіту, збільшилася втричі.
Автор Марія Скробат