Як зачарувати всіх – майстер-клас від Ґая Кавасакі

Posted by

·

І чим цінна його книжка «Мистецтво змінювання сердець, умів, дій»

Щоб бути чарівником – не обов’язково щосили махати чарівною паличкою, літати на мітлі, намагатись керувати хмарами, бубоніти замовляння і час від часу витріщатися на скляну кулю. Можна просто сісти, заспокоїтись та взяти до рук книжку Ґая Кавасакі.

Бекґраунд. Автор Ґай Кавасакі – майстер світових бізнес-бестселерів (видав 9 популярних книжок) – колишній амбасадор Apple. Він також є співзасновником Alltop.com (онлайн-журналу, який збирає всі популярні в інтернеті теми) та партнер-засновник Garage Technology Ventures – венчурної компанії, що спеціалізується на високотехнологічних стартапах Кремнієвої долини.

Кавасакі живе в Кремнієвій долині з дружиною та чотирма дітьми, і книжку про чари він присвячує саме їм, пояснюючи це так: «Бо вони зачаровують мене щодня».

У вступі до книжки про себе Ґай пише, що був скромним ювеліром, возив золото й діаманти для маленької ювелірної фабрики. Та побачивши Macintoch далекого 1983 року, вдруге зачарувався (бо вперше – коли побачив дружину). «Після цього в мене з очей спала полуда, хмари розсіялись і я почув спів янголів», – зізнається він.

Тож ці два базові зачарування і тримають його на плаву в житті. Недаремно епіграфом до цієї книжки стали слова відомого американського актора Дж. С. Браяна: «Багато хто може збити статки, але рідко кому вдається збудувати сім’ю».

Хай би що ви не замислили, але мистецтво зачарування точно знадобиться. «Ця книжка – для людей, які бачать життя таким, яким воно може бути, а не для тих, які вважають зміни неможливими», – пише автор і бере читача із собою в подорож, у якій можна навчитися «змінювати почуття, думки та дії людей. Ось наш маршрут».

Ну що ж, поїхали!

Оригінальна назва: Enchantment: The Art of Chanching Hearts, Minds, and Actions
Видавництво: Vivat, Харків
Наклад: 2 100 примірників
Сюжет. Щоб зачарувати людину, треба поставити себе на її місце і зрозуміти, чого вона хоче. Ніби нічого нового, але ж не так це й просто, бо треба самому вміти приймати інших.

«Люди – це не нулі і не одиниці, вони не дурні і не розумні, не цінні і не марні. У всіх є сильні і слабкі сторони, позитивні і негативні, переваги та недоліки», – пише автор, зазначаючи: кожен уміє щось краще за вас і в людей більше спільного, ніж відмінного, тож ми всі заслуговуємо на розуміння.

Соціологи виявили, що найкращі перемовники 40% часу підготовки витрачають на те, щоб знайти спільні з іншою стороною інтереси. І він теж радить шукати спільне, обмовившись: «Не промахнетесь, якщо почнете з дітей, спорту, подорожей та їжі». Ну а якщо людина нічим не захоплюється – «то, можливо, вона не варта того, щоб її зачаровувати».

Називає чотири інструменти для зачарування: усмішка, вбрання, рукостискання та словниковий запас.

«По-перше, усміхайтеся людям. Скільки коштує усмішка? Ніскільки. А чого коштує її відсутність? Усього, бо це заважає вам створити зв’язок із людиною», – резонно зазначає автор та принагідно радить відмовитися від ботоксу та підтяжок, які стануть на заваді природності й щирості.

Тиснучи руку – дивіться в очі, і тисніть не більше ніж 2–3 секунди.

Одяг обирайте так, щоб він промовляв: «Ми рівні».

«Слова – це міміка вашого мозку, вони розповідають про ваш характер, особистість і погляди». Тож радить використовувати прості слова, активний стан та відомі й однозначні аналогії.
Що далі? Звісно ж, розповідати історії, адже сторітелінг керує інформацією, бізнесом, людьми і загалом світом. «Треба не просто розповісти історію, а занурити людину у вашу справу. Якщо ви причаруєте людей, вони втратять відчуття часу, забудуть про цинізм та скептицизм, їх проб’є піт», – дохідливо й так, що це все легко уявити, розповідає Кавасакі.

Як змусити людей діяти? Окрім розповідання історій, пересовувань «вікон Овертона», використовувати ще й зображення, бо «вони мають більшу силу, ніж слова». Також – відмовити відмовам, і ось чому: «Хороший чарівник думає, що відмова означає «Поки що ні», або ж «Розкажіть мені більше», а не однозначне «Ні». До того ж люди відповідатимуть тій етикетці, яку ви на них начепили, підсумовує автор.

Загалом рекомендації щодо підготовки й завоювання довіри та подолання опору, і спонукання до дій від Каваскі – напрочуд цікаві й дотепні, пересипані, як смачні булочки пудрою, реальними історіями. «Беріть у борг», – радить Кавасакі і наводить схожу історію з «Автобіографії» Бенджаміна Франкліна. А потім каже: «Так, можливо, думка про те, що людям не подобається, коли їх про щось просять, хибна. Та й хто ми такі, щоб сперечатися з Бенджаміном Франкліном?»

І ці історії (а їх тут багато) і справді можна порівняти з «кулькою ванільного морозива, що тане на шматочку яблучного пирога».

ЧИТАЙТЕ ПОВНУ ВЕРСІЮ ЗА ПОСИЛАННЯМ
https://mind.ua/publications/20211074-yak-zacharuvati-vsih-majster-klas-vid-gaya-kavasaki

Оригінал тексту взятий із сайту «Mind.ua”

Автор Тамара Куцай